Asiakastieto Media


Suhdekartta: Verkostoissa on asiakaspotentiaalia

Blogi12.05.2020

Suhdekartta: Verkostoissa on asiakaspotentiaalia

Helpoin tapa kasvattaa myyntiä on nykyasiakkaiden kautta – erityisesti silloin, kun tuotteesi tai palvelusi ei ole rajattu kovin tarkasti suppealle joukolle, vaan sitä voidaan hyödyntää useilla toimialoilla. Myyntipotentiaalin löytämiseksi on tärkeää tuntea myös yritysten taustalla toimivat päätöksentekijät. Jos he pitävät palveluasi hyödyllisenä, voit aina myydä lisää. Lisäksi on hyvä muistaa, että sama henkilö voi olla potentiaalinen asiakas useassa yrityksessä.

Varsinkin aktiivisesti uutta yritystoimintaa kehittävät henkilöt hakevat tehokkuutta. He käyttävät mielellään samoja palveluntuottajia ja monistavat toimivia prosesseja, jos suinkin mahdollista. Aikaa ei kulu kilpailutuksiin ja testauksiin, jos jokin konsepti on jo todettu tehokkaaksi. Tiedätkö siis, missä muissa yrityksissä parhaat asiakkaasi ovat mukana? Ovatko ne jo palveluidesi tai tuotteidesi käyttäjiä vai löytyykö niistä myyntimahdollisuuksia?

Vastuuhenkilö- ja omistuskytkentöihin perustuva Suhdekartta kertoo havainnollisesti, mistä uusia asiakkuuksia kannattaa lähteä etsimään. Kuva hahmottaa vaikutusvaltakonserneja eli yritysryppäitä, jotka ovat sidoksissa toisiinsa samojen vastuuhenkilöiden tai omistajien kautta. Yhdellä silmäyksellä värit kertovat myös yritysten kunnon, jolloin myyntitoimet on helppo kohdentaa maksukykyisille ja vastuullisesti toimiville potentiaaleille.

Lue lisää: Suhdekartta valottaa yritysverkoston vastuullisuutta

Helena Kainulainen
Development Director
Suomen Asiakastieto Oy

Liitteet

Yhteyshenkilöt

Ville Kauppi

Ville Kauppi

Lehdistökontakti

Päätoimittaja

ville.kauppi@asiakastieto.fi

+358 10 270 7504

Pia Katila

Pia Katila

Lehdistökontakti

Viestintä- ja sijoittajasuhdepäällikkö

pia.katila@asiakastieto.fi

+358 10 270 7506

Käytämme evästeitä, jotta sivusto toimisi paremmin sinulle. Jatkamalla sivuston selailua hyväksyt, että käytämme evästeitä. Lue lisää evästeistä täällä.