Usein kysytyt kysymykset  ›  Oma luottokielto  ›  Sain laskun tuotteesta, jota en ole tilannut. Miten toimin?

Sain laskun tuotteesta, jota en ole tilannut. Miten toimin?

Ole ensimmäisenä yhteydessä yritykseen/velkojaan, jolta olet laskun saanut. Tiedot näet laskusta. Aina kun epäillään henkilötietojen väärinkäyttöä, on asiasta suositeltavaa tehdä rikosilmoitus poliisille.

Aseta itsellesi Oma luottokielto -turvamerkintä. Merkinnän voi poistaa heti, kun sille ei ole enää tarvetta. Muuten se poistuu automaattisesti kahden vuoden kuluttua sen ottamisesta.
Tutustu Oma luottokielto -turvamerkintään.

Tietovahti-palvelua käyttämällä seuraat omien tietojesi käyttöä. Palvelu ilmoittaa Suomen Asiakastieto Oy:n luottotietorekisteriin tehdyistä luottotietokyselyistä. Jos joku toinen yrittää tehdä ostoksia tai ottaa lainaa nimissäsi saat siitä erittäin todennäköisesti ilmoituksen, koska valtaosa Suomen luottotietokyselyistä tehdään Suomen Asiakastieto Oy:n rekisteristä. Kun saat tiedon luottotietokyselystä täysin yllättäen, ota yhteyttä suoraan kyselyn tehneeseen yritykseen tai Suomen Asiakastietoon (yhteystiedot). Palveluun kuuluu myös identiteettivarkauksiin erikoistunut puhelin- ja sähköpostituki, joka auttaa sinua jos epäilet, että kyseessä on identiteettivarkaus.
Tutustu Tietovahti-palveluun