Asiakastieto on Suomen Paras myyntiorganisaatio 2016
Uutinen15.02.2017
Suomen Asiakastieto Oy on valittu Suomen Parhaaksi myyntiorganisaatioksi. Valinnan perusteina mainitaan mm. pitkäjänteinen työ, proaktiivisuus ja selkeä myynnin organisointi.
Pitkäjänteinen panostus myyntiin ja markkinoinnin osaamiseen kannattaa. Tämä paljastui seitsemättä kertaa järjestetyssä Suomen Paras Myyntiorganisaatio -kilpailussa, jonka tavoite on edistää myyntikulttuuria sekä lisätä myyntityön arvostusta.
”Digitalisaatio muuttaa valtavalla voimalla myös myyntityötä. Asiakastiedon myyntiorganisaatio tekee lujasti töitä, jotta jatkuvasti paremmin ymmärtäisimme asiakkaiden kohtaamaa muutosta ja pystyisimme heitä auttamaan sen hyödyntämisessä. Valinta Suomen Parhaaksi Myyntiorganisaatioksi osoittaa, että olemme oikealla tiellä”, iloitsee myyntijohtaja Mikko Karemo Suomen Asiakastieto Oy:stä.
Valinnan taustalla on Laatukeskuksen Myynti & Markkinointi Forum -jaoksen ohjausryhmän mukaan pitkäjänteinen, määrätietoinen työ myyntiosaamisen kehittämiseksi.
”Aloimme viisi vuotta sitten miettiä, mitä haluamme Asiakastiedon myynnissä tehdä ja mitä saavuttaa. Lähdimme liikkeelle perusasioista ja kehitimme prosesseja. Samalla kiinnitimme huomiota myynnin tehokkuuteen ja vauhtiin. Laadullinen kehittäminen oli vuorossa seuraavaksi ja halusimme ottaa myös internetin haltuun. Esimerkiksi Asiakastiedon avoimessa yritysportaalissa on nyt 500 000 kävijää kuukaudessa eli pienemmissäkin yrityksissä alkaa olla jo kohtalainen ymmärrys siitä, että digitaalisia myynnin ja riskienhallinnan palveluita hyödyntämällä on mahdollisuus saavuttaa kannattavaa kasvua”, Karemo jatkaa.
Mukana asiakkaan arjessa
Valintaa tehdessään Laatukeskuksen raati haastatteli myös asiakkaitamme.
”Asiakastieto on luotettava kumppani, jonka palvelut toimivat erittäin hyvin asiakkaan arjessa. Myynnillinen tekeminen on parantunut vuosien myötä ja toiminta on proaktiivista”, kommentoivat palautteessaan Asiakastiedon asiakkaat.
Raati huomioi valinnassaan myynnin johtamisen ja organisoinnin.
”Asiakastieto on kehittänyt myyntiään systemaattisesti usean vuoden ajan. Myynti ja markkinointi on organisoitu selkeiksi kokonaisuuksia asiakkaiden ympärille. Myynnin johtamisjärjestelmä on oppikirjan mukainen ja systemaattinen myynnin tekeminen tuottaa tuloksia. Huomion arvoista on myös se, että yrityksen toiminta on poikkeuksellisen kannattavaa. Paljon on tehty, mutta kehityshakuinen toimija tunnistaa toiminnassaan edelleen kehitettävää”, toteaa voittajavalinnan suorittaneen Laatukeskuksen Myynti & Markkinointi Forum -jaoksen ohjausryhmän puheenjohtaja Tarmo Kekki.
Kilpailussa Asiakastiedon lisäksi palkittiin Kamux Oy tunnustuksella erinomaisesta myyntihengestä ja Siili Solutions kunniamaininnalla asiakaskeskeisestä myynnin kehittämisestä.
Suomen Paras Myyntiorganisaatio on B-to-B-yrityksille suunnattu kilpailu, joka tähtää suomalaisen myyntiosaamisen kehittämiseen ja arvostuksen lisäämiseen. Osallistujat kaikille yrityksille avoimeen kilpailuun kerätään verkossa annettavien yritysehdotusten perusteella. Suomen parhaan myyntiorganisaation arviointi tehdään ketterään myynnin xRay-analyysiin perustuen. Aiempina vuosina voittoa ovat juhlineet 3 Step IT (2015), Elisa Yritysasiakkaat (2014), Canon (2013), SKF (2012), DHL Express (2011) ja Martela Suomi (2010).