Päätöksenteon tehostaminen ja automatisointi
Automatisoi päätöksenteko ja valvonta
Kuinka paljon aikaa ja resursseja yrityksesi käyttää manuaaliseen asiakasvalvontaan ja sopimusten käsittelyyn? Hitaat prosessit eivät ainoastaan kuormita tiimiäsi – ne voivat myös karkottaa asiakkaat kilpailijoiden luo. Lisäksi manuaalinen käsittely johtaa helposti vaihteleviin päätöskriteereihin.
Yhtenäiset ja läpinäkyvät päätökset
Automatisointi varmistaa, että kaikki asiakaspäätökset perustuvat samoihin, ennalta määriteltyihin kriteereihin.
Nopeampi asiakaspolku
Taustatietojen älykäs käsittely nopeuttaa sopimusten solmimista ja vapauttaa tiimisi aikaa liiketoiminnan kehittämiseen.

Parempi riskienhallinta reaaliaikaisella tiedolla
Tee tietoon perustuvia päätöksiä ajantasaisen datan avulla. Tunnista riskit ajoissa ja suojaa liiketoimintasi tehokkaammin

Hallitse riskejä ja yhdenmukaista asiakasprosessejasi
Asiakaspolku koostuu useista vaiheista, joiden tehostaminen voi merkittävästi parantaa liiketoimintasi sujuvuutta. Asiakastiedon avulla voit hoitaa taustaselvitykset vaivattomasti, mikä vapauttaa aikaa tärkeämpiin tehtäviin. Samalla voit seurata nykyistä asiakaskantaasi ja reagoida nopeasti mahdollisiin muutoksiin. Kun päätöksenteko nopeutuu ja prosessit selkeytyvät, myös asiakastyytyväisyys kasvaa.
Tee päätöksiä nopeammin ja tehosta liiketoimintaasi
Automatisoi yrityksesi luottopäätökset ja riskienhallinta älykkäillä ratkaisuilla. Me autamme sinua tekemään nopeampia, tarkempia ja turvallisempia päätöksiä – reaaliajassa!
Haluatko kuulla lisää, miten Asiakastieto voi auttaa yritystäsi hyödyntämään päätöksentekoa toimialallasi? Jätä yhteydenottopyyntö ja asiantuntijamme käy kanssasi läpi juuri sinun yrityksellesi sopivat ratkaisut.

Tiedätkö, kenellä on yrityksen nimenkirjoitusoikeus?
Yrityksen tarjoama asiakaskokemus on noussut yhä tärkeämmäksi kilpailutekijäksi ja sujuva sopimusten allekirjoittaminen on oleellinen osa sitä. Sopimuksia yritysten kanssa solmiessa, muista aina varmistaa, että allekirjoittavalla henkilöllä on nimenkirjoitusoikeus. Palveluillamme selvität nopeasti, kuka yrityksestä pitää kutsua allekirjoittamaan sopimusta, tai pitääkö allekirjoittajia olla useampia. Asiakastiedon avulla varmistat tietoturvallisesti, että yrityksesi tekemät sopimukset ovat nimenkirjoitusoikeudellisesti päteviä.

Päätöksenteon automatisointi
Päätöksenteon automatisointi kattaa asiakaspolun eri vaiheet, ja vapauttaa omaa aikaasi liiketoimintasi kehittämiseen. Asiakastiedon avulla voit selvittää automaattisesti sopimusten tekemisen kannalta tärkeät taustatiedot, mitata asiakkuuteen liittyvän luottoriskin ja yhtenäistää yrityksesi päätöksentekoprosesseja. Tärkeä osa asiakkuuksien hallintaa on myös valvonta, joka mahdollistaa nopean reagoinnin asiakkaan tiedoissa tapahtuviin muutoksiin.

Asiakasprosessin nopeuttaminen
Yksi tärkeimmistä asiakaspolun vaiheista on sujuva sopimuksen tekeminen. Jos sopimuksen hyväksyminen ja allekirjoitusten kerääminen kestää liian kauan, saatat menettää asiakkuuden. Avullamme nopeutat ja sujuvoitat asiakkuuden avausprosessia ja varmistat, että kaikki oleelliset taustatiedot on huomioitu ennen sopimuksen solmimista. Samalla minimoit inhimillisten virheiden mahdollisuuden ja saavutat kustannussäästöjä suoraviivaistamalla prosesseja.
Mitä asiakkaamme kertovat meistä?

Asiakastieto auttaa Alisa Pankkia reagoimaan muutoksiin asiakkaidensa taloudessa
Asiakastieto auttaa Alisa Pankkia tietämään koko ajan, millainen maksukyky sen laskurahoitusasiakkailla on. Valvontapalvelu seuraa jatkuvasti juuri niitä tietoja, joissa tapahtuvat muutokset ovat kullekin käyttäjälle tärkeimpiä. Jos tiedot muuttuvat, palvelu lähettää näistä ilmoitukset heti. Näin palvelun käyttäjälle jää enemmän aikaa ennakoida hankalia tilanteita ja suojautua luottotappioilta.
”Valvontapalvelu on meille näppärä työkalu muun luotonvalvonnan ja yhteydenpidon kylkeen, jotta tiedämme jatkuvasti, mitä laskurahoitusta käyttäville asiakkaillemme kuuluu ja voimme reagoida nopeasti muuttuneisiin tilanteisiin. Lisäksi ilmoitusten automaattisuus säästää tiimimme aikaa korvaamalla manuaalisen seurannan.”
Lue lisää miten Asiakastieto auttaa Alisa Pankkia reagoimaan muutoksiin.

Luotollinen B2B-sopimus syntyy turvallisesti 10 minuutissa
Uuden yritysasiakkaan sopimusprosessi kesti ennen jopa puolitoista viikkoa, mutta nyt Scandic Hotels Oy voi toivottaa asiakkaan tervetulleeksi vain 10 minuutissa. Tässä ajassa asiakas on täyttänyt hakemuksen, saanut luottopäätöksen ja allekirjoittanut sopimuksen sähköisesti.
”Meille sopimuspalvelu tarjoaa kaiken, mitä yritysasiakkaiden kanssa solmittaviin sopimuksiin tarvitsemme. Tämä tehostaa työtämme, auttaa asiakaspalvelussa ja vapauttaa aikaa muihin tehtäviin. Näemme koko ajan, missä vaiheessa sopimuksen tekeminen on. Prosessi on entistä ekologisempi, koska paperia ei tarvita enää ollenkaan”, kertoo kirjanpitäjä Liisa Karvonen Scandic Hotels Oy:n taloushallinnosta.
Lue, miten Asiakastieto pystyi auttamaan Scandic Hotels Oy:ta parantamaan asiakaskokemusta.

Asiakastiedon automaattinen luottopäätös täydentää Ropo Capitalin laskun elinkaaripalvelun.
Prosessi luottoriskien arviointiin kannattaa automatisoida, kun luottopäätökset ja laskutus toistuvat periaatteessa samanlaisina. Asiakastiedolla on pitkä kokemus päätösmallien tekemisestä ja päätöksenteon automatisoinnista. Tämä kokemus ja osaaminen ovat nyt myös Ropo Capitalin palveluja hyödyntävien yritysten käytössä.
”Luottoriskiä voi tehokkaasti pienentää panostamalla luotonhallintaan ja asiakasvalintaan. Asiakastieto on meille arvokas kumppani, jonka avulla tuomme vakioidut luottopäätösmallit osaksi asiakkaidemme laskutusprosessia”, kertoo Ropo Capitalin kaupallinen johtaja Sami Levy.
Lue, miten Asiakastiedon palvelut toimii osanaRopo Capitalin laskun elinkaaripalveluita.