Päätöksenteon tehostaminen ja automatisointi

Automatisoi päätöksenteko ja valvonta


Kuinka paljon aikaa ja resursseja yrityksesi käyttää manuaaliseen asiakasvalvontaan ja sopimusten käsittelyyn? Hitaat prosessit eivät ainoastaan kuormita tiimiäsi – ne voivat myös karkottaa asiakkaat kilpailijoiden luo. Lisäksi manuaalinen käsittely johtaa helposti vaihteleviin päätöskriteereihin.

Keskustele asiantuntijamme kanssa 

Yhtenäiset ja läpinäkyvät päätökset

Automatisointi varmistaa, että kaikki asiakaspäätökset perustuvat samoihin, ennalta määriteltyihin kriteereihin.

Nopeampi asiakaspolku

Taustatietojen älykäs käsittely nopeuttaa sopimusten solmimista ja vapauttaa tiimisi aikaa liiketoiminnan kehittämiseen.

Parempi riskienhallinta reaaliaikaisella tiedolla

Tee tietoon perustuvia päätöksiä ajantasaisen datan avulla. Tunnista riskit ajoissa ja suojaa liiketoimintasi tehokkaammin

Hallitse riskejä ja yhdenmukaista asiakasprosessejasi

Asiakaspolku koostuu useista vaiheista, joiden tehostaminen voi merkittävästi parantaa liiketoimintasi sujuvuutta. Asiakastiedon avulla voit hoitaa taustaselvitykset vaivattomasti, mikä vapauttaa aikaa tärkeämpiin tehtäviin. Samalla voit seurata nykyistä asiakaskantaasi ja reagoida nopeasti mahdollisiin muutoksiin. Kun päätöksenteko nopeutuu ja prosessit selkeytyvät, myös asiakastyytyväisyys kasvaa.

anchor

Tee päätöksiä nopeammin ja tehosta liiketoimintaasi

Automatisoi yrityksesi luottopäätökset ja riskienhallinta älykkäillä ratkaisuilla. Me autamme sinua tekemään nopeampia, tarkempia ja turvallisempia päätöksiä – reaaliajassa!

Haluatko kuulla lisää, miten Asiakastieto voi auttaa yritystäsi hyödyntämään päätöksentekoa toimialallasi? Jätä yhteydenottopyyntö ja asiantuntijamme käy kanssasi läpi juuri sinun yrityksellesi sopivat ratkaisut. 

Jätä yhteydenottopyyntö

Tästä linkistä löydät lisätietoa siitä, miten käsittelemme henkilötietojesi Asiakastiedossa.

Tiedätkö, kenellä on yrityksen nimenkirjoitusoikeus?

Yrityksen tarjoama asiakaskokemus on noussut yhä tärkeämmäksi kilpailutekijäksi ja sujuva sopimusten allekirjoittaminen on oleellinen osa sitä. Sopimuksia yritysten kanssa solmiessa, muista aina varmistaa, että allekirjoittavalla henkilöllä on nimenkirjoitusoikeus. Palveluillamme selvität nopeasti, kuka yrityksestä pitää kutsua allekirjoittamaan sopimusta, tai pitääkö allekirjoittajia olla useampia. Asiakastiedon avulla varmistat tietoturvallisesti, että yrityksesi tekemät sopimukset ovat nimenkirjoitusoikeudellisesti päteviä.

Lue lisää artikkelista

Päätöksenteon automatisointi

Päätöksenteon automatisointi kattaa asiakaspolun eri vaiheet, ja vapauttaa omaa aikaasi liiketoimintasi kehittämiseen. Asiakastiedon avulla voit selvittää automaattisesti sopimusten tekemisen kannalta tärkeät taustatiedot, mitata asiakkuuteen liittyvän luottoriskin ja yhtenäistää yrityksesi päätöksentekoprosesseja. Tärkeä osa asiakkuuksien hallintaa on myös valvonta, joka mahdollistaa nopean reagoinnin asiakkaan tiedoissa tapahtuviin muutoksiin.

Lue lisää

Asiakasprosessin nopeuttaminen

Yksi tärkeimmistä asiakaspolun vaiheista on sujuva sopimuksen tekeminen. Jos sopimuksen hyväksyminen ja allekirjoitusten kerääminen kestää liian kauan, saatat menettää asiakkuuden. Avullamme nopeutat ja sujuvoitat asiakkuuden avausprosessia ja varmistat, että kaikki oleelliset taustatiedot on huomioitu ennen sopimuksen solmimista. Samalla minimoit inhimillisten virheiden mahdollisuuden ja saavutat kustannussäästöjä suoraviivaistamalla prosesseja. 

Lue lisää

Mitä asiakkaamme kertovat meistä?

Asiakastieto auttaa Alisa Pankkia reagoimaan muutoksiin asiakkaidensa taloudessa

Asiakastieto auttaa Alisa Pankkia tietämään koko ajan, millainen maksukyky sen laskurahoitusasiakkailla on. Valvontapalvelu seuraa jatkuvasti juuri niitä tietoja, joissa tapahtuvat muutokset ovat kullekin käyttäjälle tärkeimpiä. Jos tiedot muuttuvat, palvelu lähettää näistä ilmoitukset heti. Näin palvelun käyttäjälle jää enemmän aikaa ennakoida hankalia tilanteita ja suojautua luottotappioilta.

”Valvontapalvelu on meille näppärä työkalu muun luotonvalvonnan ja yhteydenpidon kylkeen, jotta tiedämme jatkuvasti, mitä laskurahoitusta käyttäville asiakkaillemme kuuluu ja voimme reagoida nopeasti muuttuneisiin tilanteisiin. Lisäksi ilmoitusten automaattisuus säästää tiimimme aikaa korvaamalla manuaalisen seurannan.”

Lue lisää miten Asiakastieto auttaa Alisa Pankkia reagoimaan muutoksiin.

Luotollinen B2B-sopimus syntyy turvallisesti 10 minuutissa

Uuden yritysasiakkaan sopimusprosessi kesti ennen jopa puolitoista viikkoa, mutta nyt Scandic Hotels Oy voi toivottaa asiakkaan tervetulleeksi vain 10 minuutissa. Tässä ajassa asiakas on täyttänyt hakemuksen, saanut luottopäätöksen ja allekirjoittanut sopimuksen sähköisesti.

”Meille sopimuspalvelu tarjoaa kaiken, mitä yritysasiakkaiden kanssa solmittaviin sopimuksiin tarvitsemme. Tämä tehostaa työtämme, auttaa asiakaspalvelussa ja vapauttaa aikaa muihin tehtäviin. Näemme koko ajan, missä vaiheessa sopimuksen tekeminen on. Prosessi on entistä ekologisempi, koska paperia ei tarvita enää ollenkaan”, kertoo kirjanpitäjä Liisa Karvonen Scandic Hotels Oy:n taloushallinnosta.

Lue, miten Asiakastieto pystyi auttamaan Scandic Hotels Oy:ta parantamaan asiakaskokemusta.

Asiakastiedon automaattinen luottopäätös täydentää Ropo Capitalin laskun elinkaaripalvelun.

Prosessi luottoriskien arviointiin kannattaa automatisoida, kun luottopäätökset ja laskutus toistuvat periaatteessa samanlaisina. Asiakastiedolla on pitkä kokemus päätösmallien tekemisestä ja päätöksenteon automatisoinnista. Tämä kokemus ja osaaminen ovat nyt myös Ropo Capitalin palveluja hyödyntävien yritysten käytössä. 

”Luottoriskiä voi tehokkaasti pienentää panostamalla luotonhallintaan ja asiakasvalintaan. Asiakastieto on meille arvokas kumppani, jonka avulla tuomme vakioidut luottopäätösmallit osaksi asiakkaidemme laskutusprosessia”, kertoo Ropo Capitalin kaupallinen johtaja Sami Levy.

Lue, miten Asiakastiedon palvelut toimii osanaRopo Capitalin laskun elinkaaripalveluita.

Palvelut ratkaisun takana

Esimerkiksi seuraavien palveluiden avulla asiakkaamme ovat ratkaisseet päätöksenteon haasteita.
Compliance ja asiakkaan tunteminen, Päätöksenteon tehostaminen ja automatisointi

product-icon B2B-sopimuspalvelu

B2B-sopimuspalvelu on kehitetty helpottamaan turvallista sopimuksen tekoa yritysten välillä.
Päätöksenteon tehostaminen ja automatisointi

product-icon Päätöksentekopalvelut

Tarjoamme valmiita ratkaisuja yritys- ja kuluttaja-asiakkaan verkkoasioinnin tehostamiseen. Avullamme voit parantaa asiakaskokemusta, tehdä automaattisen luottopäätöksen ja hyödyntää luottoriskien seu...
Päätöksenteon tehostaminen ja automatisointi

product-icon Signature Check

Signature Check -palvelun avulla selvität oikeat osapuolet sopimuslomakkeeseen ja varmistat, tarvitseeko allekirjoittajia olla yksi vai useampia. Palvelu etsii oikeat allekirjoittajat, ohjaa allekirjo...
Varmista asiakasdatasi laatu, Luottoriskien hallinta, Päätöksenteon tehostaminen ja automatisointi

product-icon Valvontapalvelut

Seuraa tauotta asiakkaidesi ja kumppaneidesi maksukäyttäytymisessä ja taloudellisessa asemassa tapahtuvia muutoksia ja vastaanota hälytykset automaattisesti.

Maksuviiveiden valvonta minimoi luottoriskin

Artikkeli Asiakasyritysten valvonta auttaa hallitsemaan riskejä ja välttämään luottotappioita. Tyypillisesti laskun jättää maksamatta se tuttu asiakas.‘...‘

Tiedätkö, kenellä on yrityksen nimenkirjoitusoikeus? Huolimattomuus kostautuu

Artikkeli Yrityksen nimenkirjoitusoikeus ja sen tarkastaminen on kriittinen osa yrityssopimusta. Huolellisesti laadittu yrityssopimus sisältää tärkeät tiedot‘...‘

Luotollinen B2B-sopimus syntyy turvallisesti 10 minuutissa

Asiakastarina Asiakastieto on yhdessä Visma Signin ja Eduixin kanssa kehittänyt sopimuspalvelun, jonka valtti on nopeuden lisäksi turvallisuus. Inhimillisten‘...‘