Asiakastieto Media

Asuntokauppapalvelu: Munkkiniemeläiskaksion kaupat solmittiin sähköisesti

Uutinen20.12.2019

Asuntokauppapalvelu: Munkkiniemeläiskaksion kaupat solmittiin sähköisesti

Asuntokauppa digitalisoituu nyt vauhdilla. Suurin hyöty myyjälle ja ostajalle on, että asuntokaupat voidaan lyödä lukkoon ajasta ja paikasta riippumatta. Asiakastiedon digitaalista Asuntokauppapalvelua käyttäen kauppoja ei nimittäin tarvitse enää tehdä pankin konttorissa.

Munkkiniemeläinen kaksio vaihtoi omistajaa REMAX Casa Alton toimistolla Viiskulmassa. Pankkiasiat hoituivat taustalla Nordeassa. LKV Anton Swanljungilla oli vierainaan asunto-osakkeen myyjä ja ostajat. 

”Tätä voin kyllä suositella! Kaupantekoon on tyypillisesti kulunut noin 45 minuuttia, josta 10 minuuttia papereiden allekirjoittamiseen. Sitten on täytynyt odotella, että pankki saa rahansiirrot tehtyä. Jatkossa on hyvä, ettei kauppoja tarvitse enää sopia pankin aukioloajan mukaan”, Anton Swanljung vertailee.

Munkkiniemeläiskaksion kaupat sinetöitiin yhdeksässä minuutissa. Siinä ajassa ehdittiin lukea kauppakirja ja muut asiakirjat vielä kerran läpi ja hiukan etsimään pankkitunnuksiakin.

”Digitaalisen asuntokaupan myötä paperirumbaa ei enää välttämättä tarvitse tehdä, vaan samat asiat voidaan hoitaa paikasta riippumatta, kun dokumentit toimitetaan ja allekirjoitetaan digitaalisesti. Olemme innoissamme ensimmäisistä digitaalisista asuntokaupoista yhdessä Asiakastiedon ja Nordean kanssa ja odotamme jo innolla tulevia kauppoja”, iloitsee REMAX Finlandin toimitusjohtaja Pasi Aalto.

Turvallisuutta ja sujuvuutta kauppoihin

Myös pankissa uusi aikatauluista riippumaton asuntokauppaprosessi otetaan ilolla vastaan.

”Uudistuksen merkitys on erittäin suuri ja muutos on odotettu. Asiakkaan näkökulmasta asuntokauppa-ajan löytäminen on perinteisesti saattanut näyttää jopa haastavalta, ja vastaavasti pankin näkökulmasta kauppa-aikojen tarjoaminen on muodostanut pullonkaulan. Asiakkaan halutessa hän on toki edelleen tervetullut myös pankkiin tekemään asuntokaupat, mutta aikaa ei enää tarvitse paikan päällä varata yhtä paljon”, huomioi Nordean asuntolainapalveluiden kehittämisestä vastaava Markus Joas.

Hän korostaa myös turvallisuutta.

”Haluamme olla asiakkaille mahdollisimman helppo ja luotettava kumppani. Tässä asuntokaupan digitalisoituminen auttaa entisestään. Asioinnin turvallisuus kasvaa, kun asiakkaat toimivat digitaalisissa palveluissa omin pankkitunnuksin”, Markus Joas korostaa.

Lue lisää Asuntokauppapalvelusta: www.asuntokauppapalvelu.fi

Liitteet