Vastuullisuus luo luottamusta
Blogi19.03.2018
Asiakastieto pyrkii strategiansa mukaisesti lisäämään läpinäkyvyyttä ja luottamusta liike-elämän kaikilla osa-alueilla. Palveluillamme pystymme auttamaan asiakkaitamme täyttämään vaatimukset ja vahvistamaan omaa kilpailukykyään luotettavuuden lisääntymisen kautta. Haluamme olla näissä asioissa suunnannäyttäjä myös itse.
Vastuullisuuden merkitys omassa ja asiakkaidemme yritystoiminnassa kasvaa jatkuvasti. Olemme julkisesti noteerattu yhtiö ja meillä on tietokannassamme suuri määrä yrityksiä ja kuluttajia koskevaa dataa. Siksi vastuullisuus, kuten lakien ja asetusten ehdoton noudattaminen, on aina ollut erottamaton osa liiketoimintaamme. Esimerkkinä tästä on EU:n tietosuoja-asetus GDPR, jonka vaatimustason olemme käytännössä rekisterinpitäjänä täyttäneet jo pitkään. Samalla meille on tärkeää, että tiedosta jalostamillamme palveluilla myös asiakkaamme voivat toteuttaa vastuullisuuden ja läpinäkyvyyden periaatteita.
Tuomme vuosittain markkinoille kymmeniä palveluita, joiden tarve ja toiminta on etukäteen testattu yhdessä asiakkaidemme kanssa. Olen erityisen ylpeä siitä, että vuonna 2017 lanseeratulla Vastuullisuusraportti-palvelulla yritykset voivat aidosti toteuttaa vastuullisuutta ja varmistaa sen toteutumisen myös kumppaneidensa osalta. Perustason vastuullisuuden toteutumista on nyt mahdollista valvoa oman toimitusketjun kaikissa yrityksissä riippumatta siitä, tuottavatko ne itse itsestään vastuullisuutta kuvaavia raportteja. Tähän saakka vastuullisuutta yritystoiminnassa on voinut vain vaatia, mutta käytännössä vaikea varmistaa erityisesti listaamattomien yritysten osalta, joita on luonnollisesti valtaosa yrityksistä. Läpinäkyvyyden ja luottamuksen tavoite toteutuu siis entistä paremmin.
Jukka Ruuska
Toimitusjohtaja
Asiakastieto Group
PS. Asiakastiedon ja palveluidemme vastuullisuudesta paljon lisää Asiakastieto Groupin vuosikertomuksessa 2017, jonka voi ladata Asiakastieto Mediasta.