Asiakassegmentointi auttaa yritystäsi tunnistamaan kannattavat asiakkaat

Asiakassegmentointi tuottaa yrityksellesi asiakasymmärrystä, jonka myötä tunnistat relevantit prospektit, joiden houkuttelemiseksi yrityksesi myynnin ja markkinoinnin kannattaa tehdä pitkää päivää. Asiakastieto tuottaa yrityksellesi räätälöidyt asiakassegmentit, joiden myötä saat käyttöösi hyvin tarkat kohderyhmät myyntiin ja markkinointiin. Näin tulet tavoittamaan kaikkein potentiaalisimmat kuluttajat ja kiihdyttämään yrityksesi kasvuun


Valitse tarkat asiakasryhmät laajojen hukkakontakteja sisältävien yleisöjen sijaan

Huolellisen asiakasryhmien segmentoinnin jälkeen et enää joudu perustamaan markkinointiasi hyvin yleisiin ja laajoihin kohderyhmiin, jotka käyvät yrityksellesi ajan mittaan kalliiksi hukkakontaktien takia. 

Asiakassegmentointi auttaa yritystäsi keskittymään ostovoimaltaan tarkkaan valittuihin asiakasryhmiin, jotka ovat liiketoimintasi kehittämisen kannalta aidosti potentiaalisia. Tällaisten asiakkaiden profilointi markkinoinnissa helpottuu.

Asiakastieto hyödyntää segmentoinnissa:

  • Online-käyttäytymistä
  • Demografiatietoja
  • Asiointihistoriaa eri kanavissa
  • Markkinatutkimusta
     

 Yrityksesi voi käyttää asiakassegmentointia hyväkseen: 

 

Analytiikkapalvelut sivulle

  • Keskity ostovoimaltaan tarkasti valittuihin asiakasryhmiin
  • Hyödynnä asiakassegmentointia asiakasymmärryksen saavuttamiseen, markkinointiin ja toimintojen tehokkuuden mittaamiseen

Haluan kuulla lisää palvelusta.

Ota yhteyttä myyntiin


Käytämme evästeitä, jotta sivusto toimisi paremmin sinulle. Jatkamalla sivuston selailua hyväksyt, että käytämme evästeitä. Lue lisää evästeistä täällä.