Tiedätkö, keitä asiakkaasi ovat ja miten he käyttäytyvät? Mikä saa heidät asioimaan juuri sinun yrityksessäsi tai kartuttamaan kilpailijoidesi tulosta? Näihin kysymyksiin kiteytyy asiakasymmärrys, joka vaikuttaa suoraan yrityksesi kassavirtaan. Asiakastiedon kuluttajamyynnin data-analytiikkapalvelujen avulla tarjoat yrityksesi myynnille ja markkinoinnille työkalut asiakasymmärryksen kasvattamiseen ja paremman tuloksen tekemiseen. Annahan, kun kerromme lisää.
Mitä tapahtuu, jos yrityksessäsi ei ymmärretä asiakkaita? Asiakasymmärryksen puuttumisen konkreettiset skenaariot ovat seuraavat:
Voit helposti estää molempien skenaarioiden toteutumisen asiakasrekisteriäsi jalostamalla, sen tuottavimpaa dataa monistamalla sekä segmentoimalla asiakkaasi huolellisesti.
Asiakasrekisterin jalostamista me kutsumme rikastamiseksi, jolloin olemassa olevaa asiakasdataasi täydennetään soveltuvilla lisätiedoilla. Näin teet asiakasrekisterisi datasta aikaisempaa luotettavampaa ja käyttökelpoisempaa.
Asiakasdatasi monistaminen puolestaan onnistuu kehittämämme potentiaalipisteytyksen avulla, jolloin tuotamme parhaimmista asiakkaistasi look-alike-yleisöjä, eli kaksoisolentokohderyhmiä.
Näitä kohderyhmiä voit esimerkiksi käyttää suoramarkkinoinnissa ja Facebook-kampanjoissa, jolloin tavoitat uusia, potentiaalisia asiakkaita helposti ja pidät kampanjoidesi konversioasteen huomattavasti keskivertoa parempana.
Asiakassegmentoinnin tuottaman asiakasymmärryksen myötä tunnistat relevantit ja kannattavat asiakkaat, jolloin teet…
Asiakastiedon rikastaman asiakasdatan ansiosta voit aktivoida asiakasrekisterisi piilevän potentiaalin ja hyödyntää sitä aidosti yrityksesi myynnin kasvattamiseen, koska…
|