Potentiaalipisteytyksellä kilpailuetua

Potentiaalipisteytyksellä luot epäreilun kilpailuedun uusasiakashankinnassa ja lisämyynnissä.
Mitä jos voisit kohdistaa kampanjointisi parhaaseen mahdolliseen kohderyhmään niin offline- kuin online-kanavissa sekä tunnistaa nykyisistä asiakkaistasi ne, jotka pohtivat asiakassuhteensa lopettamista?


Asiakastiedon räätälöimän potentiaalipisteytysmallin avulla voit kohdistaa kampanjointisi parhaaseen mahdolliseen kohderyhmään eri kanavissa sekä tunnistaa nykyisistä asiakkaistasi ne, jotka pohtivat asiakassuhteensa lopettamista.

Potentiaalipisteytyksen käyttäminen on kustannustehokas tapa kasvattaa myyntiä ja pitää nykyiset asiakkaat tyytyväisinä. Lue, kuinka yrityksesi voi saavuttaa epäreilun kilpailuedun potentiaalipisteytyksen dataa hyödyntäen.


Tarjoa parempi asiakaskokemus, minimoi asiakaspoistuma

Tietyillä aloilla asiakaspoistuma, eli ”churn”, voi olla jopa 40% vuodessa. Siksi organisaatiosi ytimeen pitää iskostaa ajatus asiakasuskollisuuden kasvattamisesta liiketoiminnan elinehtona. Silloin asiakastyytyväisyys on yksi tärkeimmistä liiketoimintasi mittareista. 

Pitkäkestoisten asiakassuhteiden muodostuminen on monen asian summa, mutta jos yrityksesi tarjoama asiakaskokemus vaihtelee surkeasta välttävään, on asiakkaiden menettäminen täysin mahdollista, jopa varmaa. 

Kun vaalit yrityksessäsi asiakastyytyväisyyttä, et joudu tuskailemaan asiakaspoistuman aiheuttamien ongelmien kanssa, kuten lisämyynnin menettämisellä kilpailijallesi. 

Asiakaspoistumaa on täysin mahdollista ennakoida soveltuvaa analytiikkadataa tutkimalla, ja mikä on ennakoitavissa, on myös ehkäistävissä.

Potentiaalipisteytyksen dataa hyödyntäen minimoit asiakaspoistuman, koska pystyt tunnistamaan asiakkaidesi aikaisemmat käyttäytymismallit. Ymmärrät, minkä tyyppiset asiakkaat lopettavat asiakassuhteensa ja miksi.

Tätä tietoa puolestaan pystyt soveltamaan reaaliaikaisesti nykyiseen asiakaskantaasi, jolloin voit vaikuttaa asiakaspoistumaan ennalta ottamalla yhteyttä riskiryhmään kuuluviin asiakkaisiin. Jatkossa voit käyttää potentiaalipisteytyksen tarjoamaa dataa asiakaskokemuksen kehittämiseen ja asiakkaan elinkaaren arvon kasvattamiseen.

Kuinka potentiaalipisteytys toimii myynninedistämisessä?

Potentiaalipisteytyksessä haemme yrityksellesi uutta, potentiaalisinta kuluttajaryhmää uusasiakashankintaan kloonaamalla parhaimpien nykyasiakkaidesi ominaisuudet kohderyhmiksi eri markkinointikanaviin. Paras potentiaali tunnistetaan Suomesta joko valtakunnallisesti tai alueellisesti.

Potentiaalipisteytys auttaa yritystäsi kohdistamaan kampanjointia eri kanavissa tuottavimpaan kohderyhmään monistetun asiakasdatan perusteella. Voimme kiinnittää pisteytysmallin myös asiakasrekisteriisi, jos markkinointikampanjat kohdistuvat nykyisiin asiakkaisiin tai haluat analysoida asiakaspoistuman todennäköisyyttä asiakaskannassasi. Poistamme maksuhäiriöriskille alttiit kuluttajat kohdeyleisöstä kaikissa tapauksissa. Myös nykyasiakkaasi voidaan poistaa potentiaalisimmasta kohdeyleisöstä, mikäli tämä on mielestäsi tarpeen.

Mitä datalähteitä hyödynnämme potentiaalipisteytyksessä?

Potentiaalipisteytysmallimme perustuu seuraaviin datalähteisiin:

  • Ulkoisiin demografioihin
  • Tilastotietoon 
  • Omaan asiakasdataasi, jota käytämme opetusaineistona parhaan kohdeyleisön monistamiseksi

 

Pisteytysmallin taustalla käytämme mahdollisen oman datasi lisäksi yli 70 Asiakastiedon ulkoisen tiedon taustamuuttujaa, joista pisteytykseen valikoituvat potentiaalin kannalta selittävimmät muuttujat. Taustamuuttujia ovat muun muassa seuraaviin asioihin liittyvät tiedot: 

  • Henkilö
  • Tämän arvot ja asenteet
  • Talous
  • Rakennukset
  • Asuinalueet

 

Potentiaalipisteytyksen avulla teet millintarkkaa markkinointia

Potentiaalipisteytystä käyttäen yrityksesi markkinointi tunnistaa ja tavoittaa juuri ne kuluttajat, joille tuotteesi tai palvelusi sopivat. Hyödynnät markkinointiresurssisi mahdollisimman tehokkaasti ja arvailut potentiaalisimmista kohderyhmistä voi samalla unohtaa. Yrityksesi myynti ja markkinointi voivat käyttää potentiaalipisteytyksen tuottamaa tietoa uusasiakashankintaan ja lisämyyntiin esimerkiksi monikanavaisessa kampanjoinnissa:

  • Facebook-mainontaan
  • Telemarkkinointiin
  • Suoramarkkinointiin
  • Tekstiviestimarkkinointiin
  • Sähköpostimarkkinointiin
  • Yhdessä tai erikseen
     

Analytiikkapalvelut sivulle

  • Kohdista kampanjointisi parhaaseen mahdolliseen kohderyhmään
  • Ennakoi asiakaspoistumaa dataa tutkimalla - mikä on ennakoitavissa, on myös ehkäistävissä
  • Hyödynnä markkinointiresurssisi tehokkaasti ja unohda arvailu!

Pyydä lisätietoa asiantuntijoiltamme